plllizzz - 2010-06-19 16:28:33

"To niezwykłe osoby. Na pierwszy rzut oka niczym się od nas nie różnią, ale już sama ich obecność wywołuje dziwny dyskomfort. Poza tym nigdy nie wiesz, czy przybyli by pomóc straży miejskiej czy spalić Ci dom. Moja rada, unikaj ich. I nigdy, ale to nigdy nie rób sobie z nich wrogów." - Areon Tarr, skryba, spytany o Naznaczonych

'Naznaczeni' to sesja dziejąca się w realiach medieval fantasy - rycerze, smoki, magia etc.

Naznaczeni są szczególnymi osobami - rodzą się posiadając demonicznego opiekuna, co symbolizuje znamię pojawiające się na wierzchu dłoni. Opiekun może udzielać Naznaczonemu swojej mocy, jednak nigdy za darmo - kosztem może być wszystko, od poświęcenia części ciała do obietnicy wypicia czyjejś krwi. Z tych powodów, większość Naznaczonych jest dyskryminowana i wyrzucona poza nawias społeczeństwa. Nie mogąc znaleźć sobie miejsca do życia lub stałej pracy, łączą się w grupy [zwykle zwane 'watahami'] i wędrują po świecie jako bandyci lub poszukiwacze przygód.

Sesja będzie opisywała losy jednej z takich grup.

System jest oparty na rzutach trzema kośćmi d20 - by wykonać jakąś akcje udanie, wyniki na przynajmniej dwóch kościach muszą być niższe niż cecha na której opierał się test [przy czym 1 jest automatycznym sukcesem, 20 automatyczna porażką]. Niektóre rzeczy [jak np. ciężkie zbroje lub rany] mogą dodawać dodatni modyfikator [tzw. Punkty Trudności] do wszystkich rzutów. Przykład:

X próbuje przeskoczyć przepaść - wykonuje rzut na Zręczność [jego zręcznośc wynosi 14] - na kościach wypada 11, 9 i 20 --> akcja odniosła sukces

Oprócz cech, liczą się także umiejętności - wartość danej umiejętności można odjąć od wyniku, który wypadł na jednej kości. Przykład:

Y próbuje podciągnąć się po nieudanym skoku - jego Siła wynosi 12 - na kościach wypada 13, 9 i 18 --> akcja nieudana; jednak wartość umiejętności Akrobatyka wynosi 2 - odejmuje ją od kości 13, która teraz ma wartość 11 --> akcja udana

System walki jest podzielony na dwa przypadki: walka z dużo słabszym przeciwnikiem i pojedynki. Walki z dużo słabszym przeciwnikiem/grupami przeciwników będą miały charakter zwykłego testu - często będą kończone jednym rzutem. System pojedynkowy będzie miał dwie rundy [określenie inicjatywy i określenie akcji]. Lepiej wyrobi się on w praktyce, więc będzie opisany w trakcie sesji.

Karta Postaci:

1. Imię i nazwisko:
2. Przydomki:

3. Historia postaci: [w miarę dokładna]

4. Atrybuty:

Siła
Wytrzymałość
Zręczność
Wola
Charyzma

[minimalna wartość każdej cechy = 9, maksymalna wartość = 18 - macie 9 we wszystkim jako podstawę i 25 punktów do rozdzielenia(średnia wartość = 14)]

5. Umiejętności bojowe [cechy w nawiasach decydują o cechach dominujących umiejętności]:

- Style walki wręcz:

Sei [ZRN/WTR]: styl oparty na unikach i blokowaniu ciosów
Kun [SIL/ZRN]: styl ofensywny
Kor [SIL/ZRN]: różnorakiego rodzaju chwyty i rzuty

- Broń biała:

Broń krótka [ZRN]: noże, sztylety etc.
Broń średnia [ZRN/SIL]: standardowe miecze jednoręczne, rapiery, siekiery, pałki, kije etc.
Broń ciężka [SIL]: miecze półtora- i dwuręczne, topory bojowe, buzdygany etc.

- Broń dystansowa:

Łuki [SIL/WTR]: łuki wszelkiego rozmiaru i kształtu
Kusze [SIL/ZRN]: kusze, arbalety etc.
Broń miotana [ZRN/SIL]: noże do rzucania, topory miotane, kamienie etc.

- Pancerze i tarcze

Tarcze [SIL/ZRN]: posługiwanie się tarczami wszelkiego rodzaju
Lekkie zbroje [ZRN/WTR]: poruszanie się w lekkich i średnich zbrojach, zbrojach skórzanych, kolczugach etc.
Ciężkie zbroje [WTR/SIL]: poruszanie się we wszelkiego typu ciężkich, sztywnych zbrojach, płytowych etc.

6. Umiejętności poboczne:

Tutaj pozostawiam dużą dowolność - umiejętnością poboczna może być wszystko co ma związek [lub nie jest sprzeczne] z historią postaci. Dyplomacja, zastraszanie, przekupstwo, akrobatyka etc. - tu możecie się wykazać.

7. Magia:

- Krąg zewnętrzny [WLA]: kierowanie energia przyrody na zewnątrz (wywoływanie żywiołów, leczenie etc.)
- Krąg wewnętrzny [WLA/WTR]: kierowanie sił natury do wewnątrz (wzmacnianie postaci)
- Kontakt z duchami [WLA/CHA]: zdolność do komunikowania się z siłami przyrody

O magii słów kilka - magią rządzą duchy przyrody obecne wszędzie i użyczające energii użytkownikom magii. Magia polega na kierowaniu tymi energiami w celu osiągnięcia pożądanego celu [np. przekierowanie siły wzrostu drzewa do swojego ciała w celu leczenia ran]. Możliwości magii są ograniczone tylko dostępnością danej energii i zdolnościami maga - jak długo potraficie uzasadnić swój efekt, tak długo powinniście mieć szansę go wywołać.

Dla każdej grupy umiejętności [bojowe, poboczne, magiczne] macie do rozdzielenia 10 punktów. Wykupienie dowolnego poziomu umiejętności kosztuje tyle, ile jej poziom, przy czym trzeba je wykupywać po kolei [np. wykupienie 3 poziomu umiejętności kosztuje 3 punkty, jednak wcześniej musisz wykupić poziom 1 i 2 - razem 6 punktów]. Jeżeli nadal jest to niejasne proszę wysyłać pytania na PW.

8. Ekwipunek - rozpoczynacie ze zwykłym ubraniem, nożem/krótkim mieczem, lekką zbroją LUB dowolną niemagiczną bronią + 10 złotych monet + zapasy jedzenia i wody na 3 dni.

9. 'Rasa' - do wyboru Naznaczony lub zwykły człowiek

########################################################################

Do sesji zostaną przyjęte TRZY najlepsze KP. System może wyglądać trochę strasznie na początek, jednak większość rzutów będzie wykonywał GM, a reszta wyrobi się w trakcie.

Spejder - 2010-06-20 15:08:55

Dobra, KP poszło. Mam nadzieję, że pomimo braku weny się dostanę ;]

Surmiaczek - 2010-06-20 21:13:04

Moja też już u cb w skrzynce:)) Nie mam talentu do KP ale zobaczymy jak to będzie.

Hakke - 2010-06-21 10:16:46

KaPe poszło.

sHadowPL - 2010-07-06 21:34:08

Mógłbym. Od następnego weekendu, wcześniej będę nieosiągalny. Więc jeżeli nie będzie odpowiedniej liczby osób...

plllizzz - 2010-07-06 22:25:30

nadal czekam na dodatkowe kape, poza tym nie zaczynam sesji przed 10 lipca

Spejder - 2010-07-07 13:03:09

Akurat 11 wyjeżdżam ><

plllizzz - 2010-07-07 18:00:47

yay ==' na jakieś zapupie bez neta, za granice, czy where?

Spejder - 2010-07-08 08:12:30

Zadupie bez neta, a konkretnie na obóz do Rozkoszy, obym tą rozkosz poczuł. A to zadupie w lesie, koło Białej.

Hakke - 2010-07-12 14:26:50

ja wyjeżdżam w poniedziałek teraz więc i ja będę w pupie bez neta...

plllizzz - 2010-08-09 12:26:35

Zakwalifikowali się Bloodgharm, Spejder i Zack Fair

pierwszy post sesji pojawi się dzisiaj wieczorem

GotLink.plwww.medicanova.szczecin.pl Ciechocinek masaże internet maków pranie kołder konstancin rozcieńczalnik uniwersalny