itachiEX - 2009-08-15 13:55:36

Yo, dzisiaj pokaże wam jak zrobić porsty gif lub długą walkę w Pivot Stick figure animator.

Potrzebne będą:

Pivot:
http://www.pivot.vgh.pl/downloads.php?cat_id=2
Polska wersja

Sprity odzielne ! Najlepiej z czarnym tłem, ale program akceptuje na przeźroczystość też zieloną i różową.

Tak więc zaczynamy od np rasengan na sasuke

1. Otwieramy pivot.

2. Kasujemy Patyczaka przyciskiem Delete.

3. Jeśli chcemy gif na jakąś stronę to wchodzimy w options.
Na rasengan najlepszy będzie Width 450, Height 125.

4. W menu file klikamy Load sprite i wybieramy naruto z rasenganem i wstawiamy go gdzie chcemy na naszej animacji. (Za pomocą pomarańczowej kropki)

http://img.org.pl/thumb/cOxIWbeGlxN.jpg

5. Dodajemy sprit przeciwnika (w moim wypadku Gai)

http://img.org.pl/thumb/cOxKpdFrhol.jpg

Jeśli postać jest obrócona w złą stronę klikamy Flip

6. Klikamy Next Frame.

7. Kasujemy Naruto. Powinien zostać po nim szary ślad.

http://img.org.pl/thumb/cOxMGOUru3G.jpg

8. Wgrywamy drugi sprit rasengana na miejsu szarego śladu wcześniejszego sprita ( w ten sposób Sprity nie będą skakać)


http://img.org.pl/thumb/cOxOxOqJmkU.jpg

I next frame

9. Wgrywamy tak wszystkie sprity ładowania rasengan ( jak chcemy żeby dłużej ładował trzeba po tym jak dodamy sprity ładowania dodać je jeszcze raz)

10. Teraz bieg z rasengan. Przeciągamy Naruto do przodu w czasie biegu na przeciwnika

http://img.org.pl/thumb/cOxY09ZMAlW.jpg

Next frame oczywiście

11. Wgrywamy tak Sprity i tak je przesuwamy aż dojdą do Gaia

12. Jak już dojdzie to dajemy sprity uderzenia rasenganem

http://img.org.pl/thumb/cOx1BxhtnQs.jpg

13. Kiedy naruto uderzył gaia rasenganem, kasujemy sprit keidy gai stoji i dodajemy kiedy obrywa

http://img.org.pl/thumb/cOx4CUvhrHz.jpg

14. Potem dajemy efekt wielkiej kuli rasengan

http://img.org.pl/thumb/cOx7ychtXal.jpg

I kula z gaiem w środku leci

http://img.org.pl/thumb/cOx7ychtXal.jpg

15. File Save Animation. Zapisz jako typ: Animated Gif

http://img.org.pl/thumb/cOxbjY9IACl.jpg

I później jest resize 50 % przestawiamy na 100 % i ok

nie zapominajcie że po każdym usunięciu wcześciejszego spritaa i dodaniu nowego trza kliknąć next frame aby dodać klatke

Mam nadzieje że coś z mojego bełkotu zrozumieliście

Wynik Końcowy

http://img522.imageshack.us/img522/5220/rasenn.gif

Dodawajcie w tym temacie również swoje dzieła

Elite Shark - 2009-08-15 14:27:19

Bardzo ładny poradniczek , jednak wątpie żeby ktoś stworzył jakieś dłuższe dzieło , raczej nikomu nie chce się wycinać bardzo wiele osobnych sprite'ów.

itachiEX - 2009-08-15 14:39:39

Jest taki program fighter factory otwierasz postać np naruto i bierzesz sprity zapisz wszystkie jako pcx bierzesz format bmp i zapisujesz w jakims folderze i idzie

Naruto951 - 2009-08-30 23:29:51

ej mam małe pytanko  w tym wszystkim jestem zielony i chciałbym się dowiedzieć skąd masz skrypty shipudena

Narek - 2009-08-31 08:27:45

Skrypty?Chyba chodzi ci o sprity. http://sdb.drshnaps.com/search.php?q=Na … sub=search i jeszcze tutaj:http://narutoforum.pun.pl/viewtopic.php?id=8280

Naruto951 - 2009-08-31 11:45:40

sry mówiłem że w tym nowy jestem :)


EDIT:

oto mój nanjowszy gif mam nadzieje że się spodoba :)

http://img182.imageshack.us/img182/4610/walkachonjivsnaruto.gif

Sznapi - 2009-09-18 18:36:20

Lepiej zmienić program wd. mnie Pivot jest baardzo ograniczony.Nie idzie w nim się dobrze rozwinąć.

Daniel-kun - 2010-03-18 22:01:08

Nie polecam pivota do robienia gifów. Czemu? W pewnych momentach klatki są lekko zamazane i nie za ładnie wygląda taki gif.

ApaczeQ - 2011-04-29 20:36:40

Jak dla mnie, pivot jest bardzo dobrym programem dla początkujących w robieniu giów jest łatwy w obsłudze i jest w internecie duzo tutoriali

GotLink.plhotel wellness w Ciechocinku